Kategorie sejfów

Sejfy dzielimy na kategorie wg. przeznaczenia, poziomu stosowanych zabezpieczeń lub  funkcji specjalnych. Sejfy domowe przeznaczone są do użytku w domu, zapewniają podstawowe zabezpieczenie cennych przedmiotów. Te używane w biurach do przechowywania ważnych dokumentów, pieniędzy oraz innych cennych przedmiotów to tzw. sejfy biurowe. Poniżej przedstawiamy podział:

Sejfy według przeznaczenia

  • Specjalnie zaprojektowane do użytku przez gości hotelowych, zapewniające łatwy dostęp i prostą obsługę to sejfy hotelowe. Przeznaczone są do przechowywania przedmiotów osobistych i cennych podczas pobytu w apartamentach, czy pokojach hotelowych.
  • Sejfy specjalne służące do przechowywania nośników cyfrowych, takich jak dyski twarde, taśmy magnetyczne, pendriv-y to sejfy na nośniki danych. Mają specjalne właściwości ochrony przed ogniem, wilgocią i elektromagnetyzmem.
  • Zgodne z przepisami dotyczącymi przechowywania broni palnej musi być ona przechowywana w sejfach na broń (min. klasa bezpieczeństwa to klasa S1). Wyposażone są często w specjalne uchwyty na broń i zabezpieczenia chroniące przed niepowołanym dostępem.
  • Te używane w bankach, firmach finansowych oraz instytucjach do bezpiecznego przechowywania depozytów gotówkowych i wartościowych to sejfy bankowe.
  • Montowane wewnątrz ściany lub podłogi, zapewniające dodatkowe zabezpieczenie poprzez ukrycie to sejfy ścienne lub podłogowe

Podział sejfów według poziomu zabezpieczeń

Te skonstruowane z materiałów odpornych na włamania, mające dodatkowe mechanizmy zabezpieczające (takie jak zaawansowane zamki czy stalowe pręty wzmacniające) to sejfy antywłamaniowe. Oznaczone są klasami odporności, np. S1, S2, klasa 0, I, II, itd.

Ognioodporne zapewniają ochronę przed pożarem przez określony czas (np. 30, 60, 120 minut). Zbudowane z materiałów odpornych na wysokie temperatury, aby chronić zawartość przed ogniem i dymem.

Kolejne to sejfy antywłamaniowo-ognioodporne. Łączą ochronę zarówno przed włamaniem, jak i przed ogniem, co czyni je doskonałym wyborem do przechowywania wartościowych dokumentów i przedmiotów.